Nasz nowy kamper

W tym wpisie chciałbym bliżej  zaprezentować  naszego nowego kampera, jakim jest Chausson S514 Sport Line.

Tak jak w przypadku naszych pozostałych kamperów i tym razem wybór  modelu oraz jego wyposażenia nie jest przypadkowy, a poparty naszym doświadczeniem, preferencjami dotyczącymi między innymi sposobu podróżowania oraz analizą potrzeb klientów na podstawie dotychczasowych wynajmów.

Głównym kryterium były wymiary kampera i związana z tym poręczność manewrowania, w związku z czym nasze poszukiwania opierały się głównie na kampervanach o długości do 6 metrów.  Jest to segment kamperów cieszący się coraz większą popularnością,   który my również  upodobaliśmy sobie najbardziej do podróży w 2-3 osoby.

Podczas wizyty w firmie Transa-M,  dilera takich marek jak  Chausson, Autostar czy  Randger, zaprezentowano nam wyjątkowego kampera, który od razu przykuł naszą uwagę.  Jest nim model  Chausson S514 Sport Line, który łączy w sobie zalety kompaktowego kamper-vana oraz funkcjonalność  klasycznej zabudowy półzientegrowanej.

Kamper powstał na na bazie niezwykle komfortowego i bogato wyposażonego w systemy bezpieczeństwa Forda Transita.  Posiada bardzo dynamiczny silnik o mocy 170KM oraz automatyczną skrzynię biegów. Jest niezwykle lekki, ponieważ waży zaledwie 2620 kg, co przy masie dopuszczalnej 3500 kg  daje nam aż 880 kg ładowności.

Chausson spełnia również  nasze pozostałe założenia, a więc zapewnia niezależność, umożliwiając postoje na dziko oraz możliwość podróżowania cały rok w tym również w dużo chłodniejszym klimacie.  Zastosowano w nim  wiele innowacyjnych rozwiązań, posiada niezwykle funkcjonalne i nowoczesne wnętrze oraz nietuzinkowy design. Dodatkowo został przez nas doposażony w wiele akcesoriów, które uznaliśmy za niezbędne,  jednocześnie   podnosząc  jego walory użytkowe.

Najważniejsze z nich to:

–  Wzmocniona zabudowa, która spełnia 3 klasę normy EN1646-1 co daje wysoki komfort podróżowania w każdych warunkach temperaturowych.

– Wzmocnione  ogrzewanie wnętrza typu webasto 5500 W – źródłem zasilania jest olej napędowy ze zbiornika paliwa samochodu, co pozwala na ogrzewanie wnętrza również podczas jazdy.

– Dodatkowe,  eklektyczne ogrzewanie podłogi.

–  Podgrzewany i izolowany zbiornik szarej wody oraz zewnętrzne maty termoizolacyjne szoferki.

– Ogrzewanie wody TRUMA Boiler B10. Źródłem zasilania jest gaz oraz napięcie 230V.  Kamper został wyposażony w system Gasbank z zewnętrznym przyłączem do napełniania  co pozwala na uzupełnianie gazu na stacjach paliw. Szczególnie przydatne w przypadku wyjazdów zagranicznych, gdzie ze względu na inny system,  nie wymienimy standardowej butli.

– Panel solarny o mocy 140W oraz 2 akumulatory zabudowy o łącznej pojemności  160Ah.

– Przetwornica prądu 12-220V – 1000/1500W, z rozprowadzeniem do gniazdek 230V (możliwość używania urządzeń 230V nawet gdy nie jesteśmy podłączeni do zewnętrznego źródła zasilania)

– Czujnik gazów. Urządzenie do wykrywania gazów takich, propan butan (LPG), narkogazy, (Ko-Gas). Wyposażony w wysokiej czułości detektor oraz donośną syrenę. O wykryciu niebezpiecznych gazów sygnalizuje wizualnie i dźwiękowo.

– Bagażnik na 2 rowery elektryczne lub standardowe. Dodatkowo możliwość przechowywania rowerów w dużym ogrzewanym garażu.

– Zestaw multimedialny X-ZENT z ekranem dotykowm 8”,  sterowaniem  z kierownicy, car play iphone oraz android link.

– Rolety DOMETIC w szoferce

– Innowacyjne rozwiązanie  łazienki z przesuwną ścianką, dzięki takiemu rozwiązaniu na niewielkiej przestrzeni  łączymy dwie funkcje mając do dyspozycji obszerną kabiną prysznicową.

– Maxx Fan – automatyczny system wentylacji. Zamiast tradycyjnej klimatyzacji 230V,  która działa tylko po podłączeniu kampera do zewnętrznego źródła zasilania zdecydowaliśmy zastosować system wentylacji Maxx Fan , który zasilany jest z  akumulatorów  napięciem 12V,  czyli zapewni komfort w cieplejsze dni nawet jak zatrzymamy się w miejscu gdzie nie mamy możliwości przyłączenia kampera do prądu. Jest w pełni automatyczny czyli  po ustawieniu na zdalnym pilocie zadanej temperatury jaką chcemy osiągnąć w kamperze  wentylator będzie się sam otwierał i uruchamiał. Wentylator ma 2 funkcje, czyli może wprowadzać chłodne i świeże powietrze do kampera lub wyprowadzać na zewnątrz ciepłe.  Jest bardzo cichy, wydajny oraz ma bardzo mały pobór prądu.